Son günlerde
sahibinden param güvende
adı altında kullanılan sistem hakkında şikayetler artmaya başlamıştır. Alışveriş yapacağım mail adresini paylaşır mısın gibi mesajlar ile satıcı veya alıcı durumda olan vatandaşlar dolandırılmaktadır.
Dolandırılan kişiler ilgili siteye şikayet etmesine rağmen herhangi bir önlem alınmadığı görülmektedir. Mağdurlar genel olarak şikayet sitelerine dertlerini yazarak, yapılan haksızlıklardan diğer insanların da haberdar olmasını sağlamaya çalışmaktadırlar.
Yabancı uyruklu kişiler diye değerlendirilen dolandırıcılar nasıl sistemi iyi bilmektedir.
Nasıl çok iyi Türkçe iletişim kurabilmektedir. Dolayısıyla bu kişilerin büyük ihtimalle Türk olduğu ve sistem döngüsünü çok iyi kullanabildiği buna dayalı bu sahte programı yazabilirdiği görülmektedir.
Sahibinden param güvende nedir
İlgili satış sitesinin sayfasında bu sistem ” ister kullanmadığınız eşyalarınızı tüm Türkiye’ye komisyonsuz satın, ister dilediğiniz ürünü kargo bedelsiz ve taksitle alın. Üstelik paranız hep sahibinden.com güvencesinde! “ sloganı ile açıklanmaktadır.
Sahibinden param güvende
ile paranız güvenli hesapta tutulur ve satış gerçekleştirilip ürün satın alınınca para satıcıya aktarılır şeklinde açıklama yapılmaktadır. Tüm Türkiye'ye ücretsiz kargo taksit imkanı sıfır komisyon gibi cazip açıklamalar da bulunmaktadır.
Sahibinden param güvende nedir
sorusunun cevabı bu şekilde iyi kurulmuş bir düzen ile insanlara güven vermektedir. Ancak ilgili firmanın güvenilirlik konusunda gerekli altyapıyı sağlayamadığı internet sitelerinde ve şikayetlerde dolandırılan insanların feryatları ile anlaşılmaktadır.
Uygulama sadece kişisel alışverişlerde değil kurumsal olarak yapılan alışverişlerde de kullanılmaktadır.
İlan detay veya mesajlaşma sayfasında bulunan param güvende ile satın al butonuna basılarak banka veya kredi kartı bilgileri girilerek satın alma veya satış işlemi yapılmaktadır.
Kredi kartı ile yapılan ödeme sonucunda bir ile 5 gün arasında ödemenin kredi kartına veya hesaba yansıtılacağı, İade imkanının olabileceği gibi açıklamalar ikinci el alışveriş sitesinin sayfasında yer almaktadır.
Bütün bu bilgileri okuyan kişiler sahibinden com'un kurumsal olduğunu ve güvenliği alışveriş yapılabileceği düşüncesiyle rahatça özel bilgilerini verebilmektedir. Ancak şikayetlere bakıldığında bir zamanların en güvenli alışveriş sitelerinden olan bu kurumun artık insanların güvenliğini tehlikeye attığını görmüş bulunuyoruz.
Sahibinden param güvende dolandırıcılığı
sadece mail adresi üzerinden değil whatsapp aracılığı ile ve gerçekleşmektedir. İlgili sitenin logosu yer aldığı buton vasıtasıyla link verilmekte bu link üzerinden mağdurlar yönlendirilerek hırsızlık işlemi sağlanmaktadır. Site logosu birebir aynıdır.
Hiçbir yanıltıcı yazı ve fotoğraf görülmediğinden orijinal sanılmaktadır. Telefon ile ulaşılan kişiler bu sitenin müşteri temsilcisi gibi çok rahat konuşabilmektedir. Mağdurların kredi kartları bilgileri girildikten sonra içlerinin boşaltıldığı şikayet sitelerinde görülmektedir.
Bu şikayet sitelerinde verilen cevap genel olarak:
“Değerli Kullanıcımız, Servis ve hizmetlerimizle ile ilgili ihtiyaç duyabileceğiniz her konuda size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız. İlettiğiniz konu ile ilgili inceleme yaparak, en kısa sürede size bilgi vereceğiz. sahibinden.com servis ve hizmetleri ile ilgili şikayet, istek ve önerilerinizi sahibinden.com Yardım sayfamızdan göndererek veya bireysel kullanıcılarımız için 0 850 222 44 44 Çağrı Merkezi’mizi, kurumsal kullanıcılarımız için 0 850 222 44 45 Kurumsal Çağrı Merkezi’mizi 7 gün 24 saat arayarak iletebilirsiniz. Saygılarımızla.” şeklindedir.
Sahibinden param güvende dolandırıcılığı
yaşayan ve soyulan kişiye “Servis ve hizmetlerimizle ile ilgili ihtiyaç duyabileceğiniz her konuda size yardımcı olmaktan memnuniyet duyarız” cevabı yazılmaktadır. Hangi servis ve hizmetten bahsedildiği anlaşılmamakta, ne derece ciddiyetle yaklaştığı bu cümleden görülmektedir.
Adam dolandırılmış, parası çalınmış, kredi kartı boşaltılmış nereye gideceğini nasıl şikayette bulunacağını bilmiyor. İnternete yazmış belki çare olur diye ama verilen cevapta “Servis ve hizmetler” ile ilgili yardımcı olmaktan bahsediliyor.
Çağrı merkezini arıyorsunuz bizim dışımızda olan bir olay şeklinde bir cevap alıyorsunuz. Ama olayı izah etmeye çalışıyorsunuz bakın
sahibinden param güvende
adı altında logosunu kullanarak vatandaş dolandırılıyor diye izah ediyorsunuz cevaben “mail adresi verdiniz mi” şeklinde müşteri temsilcisi tarafından baştan savuluyorsunuz.
Demek ki olayı biliyorsunuz ve buna bir çare bulmuyorsunuz. Benim logomuzu nasıl kullanır ve benim kurumsal sitem üzerinden müşterilerimi nasıl dolandırır şeklinde düşünmüyorsunuz.
Türkiye'de birçok kurum olduğu gibi bankalar bile dolandırılan kişilerin mağduriyetini gidermek için ücret iadesi yaptığı halde, kurduğunuz ve güvenli alışverişi tesis edemediğiniz
sahibinden param güvende dolandırıcılığı
için siz herhangi bir iade düşünür müsünüz?
Cevap hayır.
Deprem sonrası kurtardığı ikinci el eşyaları sitede ilan vererek, satmaya çalışılarak soyulan, bankadan kredi çekerek ürün almaya çalışan veya dişinden tırnağından artırdığı para ile siteden alışveriş yaparken soyulan insanlar için düşünceniz nedir?
Cevap: Biz üçüncü tarafız. Bir şey yapamayız.
Müşterileriniz için koruma programı düşünerek bu mağdur kişileri ve sizin kurumsal kimliğinizi kullanarak insanların size güvenini sarsan bu organize sistem için suç duyurusunda bulunmayı düşünüyor musunuz?
Cevap: bizlik bir durum yok.
İlanlarınızı kopyalayan ve bunun temelinde tuzağı hazırlayan bu kişilerin IP numaralarını tespit etme ve adresine kadar bulma imkanınız yok mu?
Cevap: Tabi ki var. Ama bu bizim dışımızda alıcı satıcı arasında.
Sahibinden param güvende dolandırıcılığı
ile yöneticilerin ilgilenmesi bir zamanların efsanesi olan bu sitenin dolandırıcı tuzaklarının yer alamadığı o günlerine dönmesi dileğiyle.